Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, yolların medeniyet inşasında önemli rol oynadığını vurgulayarak, yol güvenliğinin önemini dile getirdi. Karayolları Genel Müdürlüğü'nün, güvenli, konforlu ve kesintisiz ulaşımı sağlamak için yoğun çaba sarf ettiğini belirten Bakan Uraloğlu, trafik kazalarını azaltmaya yönelik çalışmaların hız kesmeden devam ettiğini açıkladı. Kaza kara noktalarının güvenli hale getirilmesi için yapılan iyileştirmeler, vatandaşların can ve mal güvenliğini korumayı hedefliyor. Bakan Uraloğlu, ülke genelindeki ulaşım altyapısının güçlendirilmesi ve yol ağının daha güvenli hale getirilmesi için 2024 yılında da çalışmaların sürdürüleceğini ifade etti. Bu kapsamda, sürdürülebilir ve güvenilir bir ulaşım sistemi oluşturma hedefleniyor. Hızlı ve güvenli ulaşımın, ekonomik kalkınmanın da temel taşlarından biri olduğunu vurgulayan Bakan, bu doğrultuda çalışmaların devam edeceğini belirtti.

Kaza Kara Noktalarında Gerçekleştirilen Çalışmalar

Son yıllarda, kara yollarındaki seyahat talebindeki artış, teknolojik gelişmeler ve araçların hız ve gücündeki artış, trafik kazası sayılarında da yükselişe neden oldu. Bu durum, kaza kara noktası kavramını gündeme getirdi. Ulusal bir sorun haline gelen trafik kazalarının azaltılmasıyla, hem can kayıplarının ve yaralanmaların önüne geçilecek, hem de ekonomik kayıplar azaltılacaktır. Bakan Uraloğlu, geçen yıl 29 kaza kara noktasında iyileştirme yapıldığını, 2003-2024 yılları arasında ise toplam 1771 noktada iyileştirme çalışması gerçekleştirildiğini açıkladı. Bu çalışmalar, trafik güvenliğini artırmayı hedefliyor.

Sarsma Bandı Uygulamaları ve Otokorkuluklar

Özellikle tek araçlı yoldan çıkma kazalarını azaltmak için dünyada yaygın olarak kullanılan "sarsma bandı" uygulamalarına da değinen Bakan Uraloğlu, geçen yıl 513 kilometre sarsma bandı uygulamasının yapıldığını belirtti. Yorgunluk, uykusuzluk veya dikkatsizlik nedeniyle şeritten çıkan sürücüler için uyarı sistemi görevi gören sarsma bantları, sesli veya titreşimli uyarılar vererek kazaları önlemeyi amaçlıyor. 2024 yılında 1600 kilometre otokorkuluk yapılması hedeflenirken, yıl sonuna kadar 2269 kilometre otokorkuluk yapımı, bakımı ve onarımı tamamlanacak. Devlet ve il yollarında yaklaşık 49,5 milyar liralık 32 bin 950 kilometre otokorkuluk bulunuyor ve bunların yaklaşık yüzde 2'si her yıl yenileniyor. Ayrıca, 143 bin 504 metre motosiklet koruyucu ray sistemi bulunmaktadır.

Trafik Güvenliği Projesi'nin Etkisi

Trafik Güvenliği Projesi kapsamında yürütülen çalışmalar sayesinde, kaza kara noktalarının güvenli hale getirilmesi ve trafik güvenliğinin artırılması hedefleniyor. Bu kapsamda yapılan çalışmalar, hem insan hayatını korumayı hem de ekonomik kayıpları azaltmayı amaçlıyor. Proje kapsamında gerçekleştirilen iyileştirmeler, yolların daha güvenli ve sürücüler için daha rahat kullanılmasını sağlıyor. Devam eden çalışmalar, gelecek yıllarda daha da güvenli yollar anlamına geliyor.